יום ראשון, 10 בפברואר 2013

פרויקט מיפוי וידאו

טכניקת מיפוי הוידאו היא לא ספק מהטכנולוגיות המעניינות שהופיעו בשנים האחרונות בתחום ההקרנה והוידאו. מיפוי וידאו מאפשר "להוסיף" מימדים נוספים לכל אובייקט, להוסיף לו עומק ותנועה. בדרך כלל מופק בעצם מופע אור-קולי ע"י שילוב של אודיו. באמצעות מיפוי וידאו אפשר להקרין תמונות ווידאו על גבי משטחים בעלי צורות לא שגרתיות. לצורך כך משתמשים בתוכנת מחשב שממפה את פני השטח של העצם שעליו יוקרן הוידאו. ע"י כך אנחנו בעצם ממירים, או מעתיקים את האובייקט האמיתי לתוך סביבה וירטואלית וממוחשבת. האינפורמציה המאוחסנת בתוכנה זו משמשת בשלב מאוחר יותר כדי להגדיר למקרן כיצד להקרין את התוכן הויזואלי בצורה מותאמת וחכמה כך שהתמונה לא "תימרח" ותצא מעוותת.

מיפוי וידאו – שימושים אפשריים

חברות ומוזיקאים (מוזיקה אלקטרונית) מרבים להשתמש בטכנולוגיה זו. הקרנה "תלת מימדית" על בניין היא דבר שיוצר באזז פרסומי בקלות יחסית. כמובן שנדרשת עבודת גרפיקה רצינית כדי להכין מייצג מיפוי וידאו איכותי. דוגמה לאמני מוזיקה אלקטרונית שעושים שימוש במיפוי וידאו בהופעות שלהם אפשר להביא את Infected Mushroom שיצרו באמצעות מיפוי וידאו אווירה ייחודית. כדוגמה למיפוי וידאו מצד חברה מסחרית אפשר להביא את סמסונג שהקרינה לא פחות ולא יותר על פנים אנושיות. בחלק מההקרנות מן הסוג הזה נעשה שימוש בהקרנה תלת מימדית שיוצרת תחושה מוחשית של עומק. אומני מוזיקה אלקטרונית כאמור גם עושים שימוש במיפוי וידאו – לצורך יצירת אפקטים חזותיים המופיעים בסנכרון עם המוזיקה. כל זה קורה במקביל לשימוש שנמשך גם במסכי הקרנה רגילים, אבל ישנה מגמה של יותר ויותר שימושים יצירתיים במדיה החדשה הזו, במיפוי וידאו, כיוון שהיא מאפשרת לרתק את הצופים הרבה מעבר לכל שיטת הקרנה סטנדרטית.

פרויקט מיפוי וידאו

כפי שהוסבר, מיפוי וידאו זוהי שיטה מאוד אפקטיבית בהעברת תכנים פרסומיים או בהופעות בשילוב עם מוזיקה. יתרונותיה של טכנולוגיה הינם רבים – בין היתר יחס עלות-תועלת גבוה מכיוון שמיפוי וידאו מאפשר להציג וידאו על אובייקטים תלת מימדיים קיימים כך שלא צריך לבנות תפאורה במיוחד, אלא ניתן להשתמש בדברים קיימים – בניינים, מכוניות – כמעט כל דבר. עלות הפרויקט לא מסתכמת במקרן כמובן כיוון שיש צורך בגרפיקאי ובתכני וידאו מיוחדים.

למי מתאים מיפוי וידאו

כאמור, חברות מסחריות ומוזיקאים נכללים בקהל היעד של מיפוי הוידאו. פרסום גרילה ע"י חברות מסחריות גדולות הוא בהחלט שימוש מרכזי, וגם מוזיקאים שמשלבים מיפוי וידאו עם המוזיקה שלהם. ניתן לראות שימושים נוספים – לאחרונה גם תחום האומנות זוכה למשב רוח מרענן כשיצירות קלאסיות כמו אלו של ואן גוך למשל עוברות הסבה למופע אור-קולי שמתאפשר באמצעות מיפוי וידאו על גבי מסכי ענק. אמנם מסכי הקרנה רגילים עדיין נמצאים בשימוש נרחב, אך עם הזמן גוברת ההתעניינות במיפוי וידאו והשימושים הינם בלתי מוגבלים.

טכניקות מיפוי וידאו

בשלב א' נוצר אובייקט להקרנה – יש ליצור גרסה וירטואלית של האובייקט האמיתי. לצורך כך יוצרים מודל ממוחשב של אובייקט ההקרנה בסביבה וירטואלית. בשלב ב' מגדירים בתוכנה את הקואורדינטות של האובייקט כפי שהוא נראה "מנקודת המבט" של המקרן. בשלב ג' מזינים לתוכנה מיקום ומפרט עדשת המקרן לתוך הסביבה הווירטואלית. שלב ד' כולל התאמות קטנות של המודל הפיזי או הווירטואלי ותיקון סטיות קלות לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

לפרטים נוספים / הזמנת פרויקט מיפוי וידאו: 
http://www.kot.co.il/video_projection_mapping

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה