יום ראשון, 28 באוקטובר 2012

כיצד להגדיר ציוד הגברה להופעה

הגדרת ציוד הגברה להופעות דורשת ידע במערכות קול ובמרכיביהן. מערכות קול להופעות גדולות הן מורכבות מאוד, אבל מערכות קטנות עד בינוניות להופעות במועדון לילה למשל, הן יחסית פשוטות ומורכבות ממיקרופונים, רמקולים, מיקסר, מגבר, רמקולים ומוניטורים לבמה. יש להקפיד להשתמש בציוד הגברה איכותי במיוחד כשמדובר בכבלים החשמליים, ברמקול ובמיקרופון. כך ניתן להגיע לתוצאות הטובות ביותר, וכמו כן מומלץ לעיין בהוראות ההפעלה של חלקי הציוד השונים.

ציוד הגברה מומלץ להופעה קטנה עד בינונית:


2 סטנדים לרמקולים 

2 רמקולים
מיקסר מוגבר
מוניטור
מגבר
כבלי רמקולים
כבל הזנה למגבר
מיקרופון
סטנד למיקרופון
כבל מיקרופון

טיפים:


השתמש תמיד בכבל רמקול מתאים לכל האורך הנדרש, ובמגבר בעל התנגדות המתאימה לרמקולים.


עקוב אחר כל ההמלצות והמפרטים לרכיבי מערכת ההגברה שניתן למצוא באתר האינטרנט של היצרן או של מי שמכר לך אותם.


בצע בדיקות סאונד בעוצמה נמוכה יותר מאשר בהופעה כדי לא לעייף את האוזניים. אוזניים עייפות לא מסוגלות להבחין בהבדלים דקים בצלילים. אפשר תמיד להגביר את הווליום הראשי מיד לאחר בדיקת הסאונד.


ניתן לכוון רמקולים ומוניטורים ראשיים במהלך בדיקת הסאונד, אבל הם צריכים להיות ממוקמים בצד הנגדי של כל המיקרופונים כדי למנוע משוב.


אין לחבר ציוד חשמלי למקור חשמל ללא ארקה. נזקי שריפות, התחשמלות ופגיעה בציוד הן אפשרויות אמיתיות.


הכר את המגבלות של המערכת שלך, ואל תפעיל אותה ללא הרף. רמקולים ומגברים יכולים להינזק ע"י הפעלה מעבר ליכולתם.


הרכב אטמי אוזניים בסביבות רועשות ביותר כדי למנוע נזק בלתי הפיך או אובדן שמיעה. מוזיקאים מקצועיים ביותר וטכנאי קול מרכיבים אטמי אוזניים.


הצמד כבלים חופשיים לרצפות ולקירות עם סרט דביק כדי למנוע נפילות ומעידות, וודא כי הרמקולים כמו גם ציוד הגברה נוסף, ממוקמים הרחק ככל שניתן מתנועת אנשים.


לעולם אל תניח משקאות או נוזלים אחרים על או בקרבת רכיבים חשמליים. נוזלים שנשפכו יגרמו נזק חמור לציוד ההגברה, וזה בד"כ ילווה בגרימת תקלות חשמליות בכל הבניין.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה