יום שני, 10 בדצמבר 2012

ציוד הגברה | בלוג ציוד הגברה


מהו ציוד הגברה? ציוד הגברה זו הרי הגדרה כללית שמתייחסת לכל ציוד שנעשה בו שימוש בתהליך שבו אות חשמלי חלש (בד"כ בעוצמה של אוזניות ופחות) עובר עיבוד ובעיקר עוצמתו גדלה (מתח ו/או זרם). עוצמת האותות נמדדת בוואטים. ציוד הגברה יכול להתייחס לכל אחד מהרכיבים הבאים או לשילוב שלהם (רשימה חלקית): מיקסר אודיו, מיקרופון, מגבר, רמקולים.

ציוד הגברה: רמקולים ומגבר
ציוד הגברה בסיסי ביותר צריך להיות מסוגל לקחת אות נמוך ולהפיק אות בעוצמה גבוהה ועליו לתרגם את האות החשמלי המוגבר לצלילים, בעוצמה הרצויה לנו. לפי התיאור הזה, יחידת ההגברה הבסיסית ביותר תכיל מגבר ורמקול. מקור השמע יכול להיות טלפון סלולרי (עם נגן MP3) או כל דבר אחר.

רמקולים מוגברים הם מעין פתרונות פשוטים שכאלה. אפשר לראות בהם מעין רמקולים חכמים, כי זוהי מערכת/ציוד הגברה שעומד בפני עצמו, רק לחבר אליו אייפון, מחשב, זיכרון USB, ללחוץ על שניים שלושה כפתורים, וזהו - אפשר להתחיל את המסיבה. זה באמת כל כך פשוט. בימינו ציוד הגברה טוב ואיכותי לאירועים ולמסיבות אינו חייב להיות יקר ומסורבל, והרמקולים המוגברים מספקים את הסחורה. עוד יותר קלים לתפעול הן הבידוריות, שנראות ומשתנעות כמו מזוודות קומפקטיות.

כמובן, ישנם גם רמקולים "רגילים", הם נקראים פסיביים, והם מצריכים מגבר חיצוני שיספק להם את העוצמה הדרושה. הרמקולים והמגבר צריכים להתאים מבחינת העוצמה (וואטים), שזהו פרמטר שמחושב בהתאם להתנגות הרמקולים (כתוב על המגבר שבהתנגדות X הוא מפיק הספק Y).

ציוד הגברה: מיקרופון
ציוד הגברה פופולרי ונפוץ במערכות הגברה הנוסף הוא כמובן מיקרופון. איך ניתן לשיר או להגביר כלי נגינה ללא מיקרופון? ישנם 2 סוגים עיקריים: קונדנסר ודינמי. מיקרופון דינמי מגביר רק את מה שממש נמצא קרוב אליו ולכן אידאלי להופעות והגברת תופים וגיטרה חשמלית מוגברת. קונדנסר אידאלי לאולפנים כי טווח הקליטה שלו גדול יותר והוא רגיש ואיכותי יותר.

ציוד הגברה: מיקסר
כאמור, מיקסר אודיו גם הוא ציוד הגברה בסיסי וחשוב, והסיבה לכך היא שהוא מאפשר חיבור של אמצעי שמע שונים וערבול שלהם. מהמיקסר הצליל עובר למגבר ומשם לרמקולים.

וכעת אתם פחות או יותר מוכנים לרכוש או לשכור ציוד הגברה בסיסי (:

תגובה 1:

  1. בהמשך למאמר, חשוב לציין כי בשיחת הטלפון שלכם מול החברה ממנה משכירים ציוד, או מזמינים הקמה לאירוע, יש לציין את כל פרטי האירוע ותכונותיו.

    אני כמי שמתעסק בהשכרת ציוד הגברה לאירועים, מאוד הייתי רוצה לדעת נתונים כגון:
    1. כמות קהל באירוע?
    2. גודל שטח המקום?
    3. מקום פתוח או סגור?
    4. שימוש המערכת? מוסיקת רקע/ הופעה/ ריקודים

    זאת על מנת ליצור את ההתאמה בסוג הרמקולים והמערכת לאירוע.

    השבמחק