יום שלישי, 5 בפברואר 2013

ציוד תאורה לצילום פורטרט



צילום דיוקן יכול להיות פשוט או מורכב – תלוי באופן שאתה בוחר לעשות זאת. יש צלמים שמגבילים את עצמם לצילומי ראש או לפורטרט עבור קבוצות קטנות, ולעומתם צלמים אחרים עם מגוון רחב יותר שכולל צילומי לייף סטייל על הסט שמצריכים ציוד תאורה מורכב, שילוב של תאורה טבעית עם תאורה תאורה מלאכותית מבוקרת, ועוד.
המשותף בכל המקרים הוא הצורך בבקרת תאורה וצבע.

ציוד תאורה - מידע וטיפים על ציוד תאורה ויסודות עיקריים בניהול חשיפה

חלק זה עוסק בתאורת פלאש לצילום. לא כל ציוד תאורה מגיע עם אותו מפרט או איכות. חלק מחברות התאורה יש מוניטין של ייצור תאורת פלאש אמינה מאוד גם מבחינת הספק וגם בגווני האור המופק. חברות אחרות מייצרות תאורה פחות אמינה מבחינות אלו. אז הטיפ הראשון הוא: להגדיר את כל האורות שלך ולבדוק אותם - ע"י מד ידני. עליך להגדיר את התאורה בסטודיו שלך או במיקום מקורה אחר, כדאי לעבוד עם "נורה חשופה", בלי מפזרי אור, מכפילי אור וכדומה. ע"י שימוש במד התאורה, הסר את הכיסוי, וכוון את מד התאורה לכיוון התאורה ממרחק של כשני מטרים.

הגדר את המטר למצב הבזק, חבר אותו לפנס באמצעות כבל מחשב או בקר אלחוטי, הגדר ISO 100, ומהירות צמצם ל1/100. הפעל את אור פעם אחת, ומדוד את תפוקת האור.
כוון את האור שוב עד שמיתקבלת קריאת צמצם של f / 8 ל f/11 על המטר - מה שניתן להחשיב כהתקנה טיפוסית. עכשיו הפעל את האור כל 3-5 שניות, ושים לב לתפוקת האור. זה צריך להישאר יציב - למרות שאתה עשוי לגלות כי התפוקה של כמה פנסים מסוימים משתנה בזמן שהם "מתחממים".

חזור על בדיקה זו עבור כל פנס. צפה בביצועים משתנים בזמן שכל פנס נדלק מספר פעמים ברצף. לאחר המחזור הראשון, תן לאור "לנוח" במשך 5 דקות או יותר, ובדוק מחדש (בדיקת עקביות). תן לפנסים להתקרר עד שהם קרים למגע, נתק אותם, ובדוק כל נורה בנפרד. בת כמה היא? האם יש איזור כהה בתוך הנורה? (כמו כל ציוד תאורה, נורות הבזק מזדקנות עם הזמן - והן נעשות כהות כשמתכת מתאדה מהחלק הפנימי של הזכוכית). ככל שהנורה כהה יותר כך היא קרובה יותר לתאריך ההחלפה. שמור נורת הבזק להחלפה בתיק הציוד שלך - הן בדרך כלל מתקלקלות ברגע הגרוע ביותר. 

קישור: השכרת ציוד תאורה / הגברה kot.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה