יום שני, 8 באפריל 2013

ציוד הגברה לכל מטרה - ממסיבת כיתה ועד עצרות וכנסים

ציוד הגברה – לשם מה הוא דרוש? הוא דרוש כשברצוננו להגביר מוזיקה או סאונד אחר באירועים בכל סדר גודל כמעט; החל ממסיבת יום הולדת ועד עצרות וכנסים עם רבבות משתתפים. לאילו מטרות אנשים זקוקים לציוד הגברה? בד"כ אנשים זקוקים לציוד הגברה לאירועים כגון, בר מצווה, יום הולדת, הרצאות, עצרות וכנסים – וכדומה – כמו כן, ברים, אולמות קולנוע ודיסקוטקים גם הם כמובן זקוקים לציוד הגברה.

מערכת הגברה היא שם כללי שמתייחס למכלול של רכיבי הגברה שונים כגון, רמקול, מגבר, מיקסר, מיקרופון וכו'. גודל הקהל, גודל האולם וסוג המתחם נלקחים בחשבון בשלב התכנון של כל מערכת הגברה.

ישנן רמות שונות של ציוד הגברה בהתאם לצרכים שהוגדרו ובעצם בהתאם לאיכות שנדרשת באירוע. כמובן שישנם הבדלים במחיר בין רמות שונות של ציוד הגברה. רמקול זול שמיוצר בסין כמובן אינו זהה באיכותו לרמקול מקצועי שיוצר בגרמניה ונחשב לדובדבן שבקצפת. רוב האירועים אינם דורשים את ציוד ההגברה הטוב ביותר, אלא ציוד באיכות סבירה מספיק על מנת שהאורחים באירוע יוכלו לשמוע וליהנות מהצליל או מהמוזיקה. האוזן של האדם הממוצע בד"כ לא מרגישה בהבדל משמעותי בין רמקול טוב לרמקול מעולה, כך שלא בהכרח צריך "להשתגע" ולקחת את הכי טוב.

מי כן זקוק לציוד הגברה מעולה? הרמה המקצועית ביותר של ציוד הגברה מיועדת לאנשים שיש להם תקציב גדול. ציוד כזה מתאים לאירועים מיוחדים שחשוב ליצור בהם רושם גבוה או לדוגמה לבתי עסק כגון פאב שרוצה לבדל את עצמו בעזרת הגברה מקצועית ברמה מאוד גבוהה (בעצרות וכנסים למשל, בד"כ האיכות פחות חשובה מהעוצמה, שצריכה להיות חזקה במיוחד).

רמקולים – אלו נחלקים לשני סוגים:

רמקולים מוגברים (יחידת הגברה המורכבת ממגבר ורמקול) ורמקולים פסיביים (מקבלים זרם ממקור חיצוני). כיום קיימת מגמה של שימוש ברמקולים מוגברים לאירועים "רגילים", כלומר לא גדולים או מקצועיים במיוחד – רמקולים מוגברים מתאימים במקרים אלו מכיוון שהם מוסיפים מימד מסוים של פרקטיות משום שיותר נוח לעבוד איתם (פחות ציוד הגברה להתעסק איתו ולסחוב ממקום למקום).

מגבר - אם עובדים עם רמקולים מוגברים אין צורך במגבר חיצוני. אם עובדים עם רמקולים פסיביים יש צורך במגבר חיצוני. חשוב לוודא שהמגבר יתאים לרמקולים מבחינת עוצמה - שלא יהיה חזק מדי וישרוף אותם ושלא יהיה חלש מדי וכתוצאה מכך עלול להינזק בעצמו מהעומס הגבוה.

מיקסר - דרוש ברוב השימושים ונחוץ ברוב מערכות ההגברה. תפקידו של המיקסר במערכת ההגברה הוא לחבר בין כל הציודים השונים ואמצעי השמע כגון מיקרופון, נגן CD, מחשב, ולחבר אותם אל שאר הרכיבים כדוגמת המגבר והרמקולים. בנוסף לכך המיקסר מאפשר לשלוט על עוצמת הקול של כל אחד מרכיבי ההגברה. מערכות הגב בד"כ יכילו רכיבים נוספים, כאמור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה