יום ראשון, 25 בנובמבר 2012

השכרת ציוד הגברה - לאירוע, למסיבה, לכנס...


השכרת ציוד הגברה היא פתרון מושלם אם אתם מארגנים אירוע, מסיבה או כנס וזקוקים לפתרון הגברה מיידי לפרק זמן קצר. מערכת הגברה בסיסית מורכבת מרמקולים, מגבר ומיקסר. הרמקולים הם כמובן אלו שמייצרים את התנודות הווקליות באוויר. ככל שהרמקולים איכותיים וחדישים כך הצליל יישמע צלול וברור יותר וחווית ההאזנה תהיה מהנה וסוחפת יותר. המגבר כמובן אחראי לספק את העוצמה הדרושה לרמקולים, וצריכה להיות התאמה מבחינת ההספק (אם הרמקולים בעלי הספק גדול יותר מזה של המגבר זה עלול ליצור עומס יתר על המגבר ועלול לגרום לו לנזק). בנוסף, המגבר הוא החוליה המקשרת בין כל רכיבי ציוד ההגברה. אליו מחברים את הרמקולים, את המיקסר, ואת המיקרופונים, אם יש כאלו. המיקסר הוא מכשיר המסוגל לקלוט סאונד ממקורות שונים ולערבב אותם לפי הצורך. ישנם לדוגמה מיקסרים בעלי 4, 16 או 32 ערוצים. לכל ערוץ כזה יכולים גם להתווסף אפקטים, תלוי בדגם של המיקסר. כשציוד ההגברה מחולק כך (רמקולים, מגבר, מיקסר), היציאה של המיקסר מחובר אל הכניסה של המגבר ומשם האות המוגבר מגיע אל הרמקולים.

כשמדובר על ציוד הגברה, זהו המבנה הקלאסי, שאליו מצטרפים מקורות השמע עצמם - קומפקט דיסק, מיקרופון, וכו'. אך כיום האפשרויות הן רבות ומגוונות יותר כשישנה מגמה של צמצום נפח וכמות המכשירים. לדוגמה, אחד הדברים הנפוצים כיום בתחום ציוד ההגברה הם רמקולים מוגברים. אלו הם רמקולים שמכילים בתוכם מגבר. כך מתייתר הצורך במגבר חיצוני ונחסכים מאמצים בעת הכנת הציוד לאירוע. החיסרון עשוי להתבטא באובדן מסוים של איכות, אך לאירועים פרטיים ו/או קטנים היתרונות עולים על החסרונות.

היתרון הגדול של השכרת הציוד על פני רכישתו היא שאין צורך להוציא סכומים גדולים בבת אחת או להתחייב לתשלומים רבים. כיום ניתן לשכור ציוד אודיו במחירים נוחים ולהנות מאירועים בקלות וללא כאבי ראש מיותרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה